GeoFelt tur

GeoFelt tur

Så er vi kommet hjem fra en fantastisk GeoFelt-tur.  Vi var i alt tre elever fra Odsherreds Gymnasium som var så heldige at komme afsted til Syd England.

Københavns Universitet har indgået et samarbejde med Botanisk museum, hvor de har til formål at sende elever, som har en interesse for geofag afsted på felttur.  Feltturen varede fire dage, hvor der var fuld tryk på. Vi tog ud til de spændende lokaliteter tidligt om morgenen, gerne ved en ni-tiden, og kom hjem ved 17-tiden.

Sammenholdet imellem os elever på turen udviklede sig i takt med vores viden og geofagene. Interessen inden for faget blev også forhøjet en del, efter de aftener vi brugte i en lille lounge hvor vi diskuterede dagens forløb.

Turen indebar vandring, badeture, engelsk mad, natur, dejligt vejr og fællesskab. Vi besøgte nogle af de smukkeste natursteder i Europa, destinationer alle geologer drømmer om at aflægge et visit.  Os tre elever fra Odsherred Gymnasium har nydt turen, og fået en masse ny viden. Geofagene har i hvert fald åbnet døre for alle os tre elever, og vi er i hvert fald 2 elever som fra nu af drømmer om at læse geologi eller geoscience.

Natali Stig Pilegaard, 3.e

Anna Kejser Hansen 3.e

Henrik Labuhn Jørgensen, 3.f

Se instruktionsheftet her: feltguide_GeoFelt_Sydengland_efterår_2016

  • Formuleringen af et problem er ofte vigtigere end dets løsning. At stille nye spørgsmål, pege på nye muligheder og at anskue gamle spørgsmål fra en ny vinkel kræver kreativ fantasi og markerer virkelige fremskridt indenfor naturvidenskaben.

    Albert Einstein

  • Min bevidsthed er fuldstændig tømt for ord, indtil jeg kommer til det øjeblik, da jeg skal kommunikere resultaterne i skriftlig eller mundtlig form..

    Jacques Hadamard,  (fransk matematiker 1865-1963)

  • Det sære ved fremtiden er, at den til sin tid formentlig vil blive kaldt for – De gode gamle dage.

  • I starten føltes det meget anderledes; man vandrer fra klasse til klasse og har mange forskellige lærere. Men det er dejligt at prøve at gøre tingene på en anden måde, fx med brug af IT i undervisningen. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil uddannes som, men jeg vil gerne opbygge en faglig viden der kan bruges bredt.

    – Klara, 1a